فهرست
معرفی خدمات واحد مشاوره

امروزه با وجود مسائل و مشکلات گوناگون در زندگی روزمره، نیاز آدمی به یک مشاور متخصص بیش از پیش احساس می شود؛ هر چند که این مهم مختص به این عصر نبوده و از صدر اسلام به آن تأکید شده است. در قرآن نیز به آن توجه خاص شده است در آيات 36 تا 38 سوره شورا ، مشورت کردن به عنوان يكى از صفات ويژه مؤ منان، در رديف توكل، اجتناب از گناه، (تقوا) اجابت پروردگار، اقامه نماز، انفاق و … مطرح گرديده است. این موسسه خدمات خود را در سه زمینه ارائه می دهد که مختصرا به هرکدام اشاره می شود:

خدمات مشاوره:

وظیفه اصلی مشاور، راهنمایی در جهت بهتر زندگی کردن افراد بهنجار است، افرادی که مشکلات روحی و روانی نداشته و صرفاًٌ در مسائل زندگی خود دچار مشکل شده اند. این گروه افراد در مرحله پیشگیری اولیه و ثانویه جای می گیرند و تلاش بر آن است که با حل مشکلات، از آسیب های روحی و روانی جلوگیری گردد. مسائل عمده در مشاوره عبارتند از: مشاوره پیش از ازدواج، خانواده، مشکلات زناشویی و حل تعارضات، فرزند پروری و ….

خدمات روان درمانی:

وظیفه اصلی روانشناس و روان درمانگر، درمان می باشد. عمدتاً افرادی با آن مواجه می شوند که دچار آسیب شده و در واقع در مرحله پیشگیری ثانویه هستند. تلاش روانشناس تشخیص سریع مشکل و ارائه راه حل های مناسب جهت درمان به موقع آسیب می باشد. مسائل عمده در رواندرمانی عبارتند از: افسردگی، اضطراب، اختلالات روانی و رفتاری کودکان، وسواس، مشکلات ارتباطی و سازگاری، پرخاشگری، هیجانات آزاردهنده و ….

آموزش:

برگزاری دوره های کاربردی در زمینه توانمندسازی طلاب و خانواده ها در زمینه مقابله با مشکلات زندگی و بهبود سازی روابط در زندگی که این دوره ها عبارتند از: مهارت های دهگانه زندگی، مهارت های فرزند پروری، مهارت های زناشویی، مهارت های زندگی در محیط کار، مهارت های کسب آرامش و ….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up