فهرست
نشست هاي علمي – پژوهشي

مقدمه

انتقال يافته‌ها توسط كارشناسان متخصص و آگاه در فضاي علمي- پژوهشي(نشست‌هاي علمي) نقش مهمي را در ايجاد و ساماندهي شاكله فكري مخاطبين دارد. معاونت پژوهش تلاش می­کند به تناسب گرايش علمي، سطح معلومات و رتبه‌هاي علمي نشست‌هاي علمي –پژوهشي  را در انواع مختلف طراحي و اجرا نمايد. از آنجا كه مجموعه مؤسسه آموزش عالي بنت‌الهدي از اعضاي هيأت علمي، اساتيد و طلاب مقاطع مختلف تشكيل شده است، به نظر مي‌رسد برنامه‌ريزي متناسب با سطح مخاطبين عام و خاص منظومه فكري مناسبي را سامان مي‌دهد. به اين منظور، اين معاونت جهت بهر‌ه‌برداري بهتر علمي-پژوهشي از نشست‌هاي مذكور آنها را به سه بخش تقسيم مي‌نمايد.

در این تقسیم بندی ضمن تعریف هر گروه از نشست ها، اهداف، نحوه اجرا و مخاطبین بیان می شود:

1- نشست‌هاي علمي- پژوهشي ويژه طلاب

شركت كليه طلاب در تمامي سطوح تحصيلي در اين نشست آزاد مي‌باشد و سخنران مربوطه در زمينه‌اي خاص مسايل را به چالش كشيده و به نكات مبهم آن اشاره مي‌كند و در نهايت به سؤالات شركت كنندگان پاسخ خواهد داد. اين نشست‌ توسط معاونت پژوهش و با همكاري گروه‌هاي علمي برگزار مي‌گردد.

2- نشست­هاي علمي- پژوهشي ويژه انجمن‌هاي علمي- پژوهشي:

در اين نشست تعدادي از افراد و متخصص در زمينه­اي خاص، جهت تبادل دستاوردهاي علمي (از طريق سخنراني و يا ميزگرد علمي به بحث، پاسخ‌گويي و ارائه راهكار مي‌پردازند) كه با همكاري گروه­هاي علمي، انجمن­هاي علمي –پژوهشي و معاونت پژوهش براي طلاب انجمن برگزار مي­گردد.

3- نشست­هاي علمي- پژوهشي ويژه طلاب محقق، نخبگان و اساتيد گروه‌ها:

در اين نشست­ ها تعدادي افراد نخبه، متخصص، محقق و طلاب كارشناسي ارشد و دكترا در زمينه‌اي خاص، جهت تبادل دست اوردهاي علمي از طريق سخنراني يا ميزگرد علمي در قالب هاي مختلف (ارائه مقاله، بدون ارائه مقاله) به بحث و پاسخ‌گويي  و ارائه راهكار مي‌پردازند. همچنين ميزگردي علمي با هدف آشنايي و ارتقاء سطح علمي مخاطبين تشكيل مي‌شود. از مشخصه‌هاي عمده اين نشست‌هاي علمي – تخصصي يا ميزگرد علمي اين است كه همه اعضاي آن از شرايط علمي و يا تخصصي در موضوع مورد بحث برخوردار هستند و در صدد بررسي موضوعي مشترك در حيطه تخصصي خاص مي‌باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up